Saturday, October 17, 2009

Demi Tugas

Assalamualaikum.

Seminggu dua ni asyik tiada di stesyen saja. Mengiringi kumpulan mahasiswa/i sepenuh masa dalam lawatan mereka, mesyuarat di trg dan KL. 3 kali lipat, sampai nak tengok rumah tangga pun tak sempat. Selama satu mlm anak isteri bergelap kerana sistem pendawaian rosak, tak tahu nak baiki. Akhirnya saya baiki melalui telefon shj. Pakai remote katakan..... tapi tak apa kerana dlm kesusahan ada kesenangan. Itu janji Allah. Lagi pun sesiapa yg bertugas demi agama, kerana Allah, ganjarannya tidak terhitung.

Walau dalam keletihan mengiringi lawatan, ada kelebihan juga.

Dalam ke sana ke mari menyiapkan dokumen pengiktirafan, ada kesenangan juga. Biarlah... apa pun tugas mesti dilaksanakan dengan tekun. Sabda Rasul : Sesungguhnya Allah amat suka apabila seseorang itu melaksanakan tugas, dia laksanakannya dengan tekun. Bukan hadiah lumayan dan harapan tinggi yang saya, pasukan saya dan semua yg terlibat dlm usaha ini harapkan. Ccuma selepas ni ... , terutama selepas grad nanti, penat jerih kami dihargai. Ye lah.... bukan senang untuk mendapatkan pengiktirafan ijazah yang para pelajar akan genggam itu.Tapi entahlah...

Ujian hafazan dah berlangsung, tetapi..... .

Bagi kumpulan dlm perkhidmatan pula, last minit begini, bila kursus nak tamat, baru nak tanya itu-ini. Dulu tak tanya... mungkin mereka belum mengenali secara mendalam lagi. Tak apa, pertemuan sekejap itu akan membuahkan perkenalan yg berpanjangan.Kita saling bertukar ilmu dan pengalaman.

Bagi kumpulan LPBS pula, yg sedang berada di medan, maaf kerana perjumpaan bulanan tak sempat untuk saya hadir. Agak renggang rasanya, Walau satu kali pun, tak sempat saya nak bersama dalam perjumpaan-perjumpaan yg dibuat itu, kerana asyik dgn usaha dan mesyuarat untuk mendapat pengiktirafan kpd pengajian kumpulan yg sepenuh masa di atas yang tak berkesudahan. Namun begitu alhamdulillah, kerja kursus nampak macam penuh je rekod penghantarannya. Tahniah.

Bagi kumpulan adik-adik PP, dah 3 minggu tak ketemu, insyaAllah, dlm minggu depan akan adalah perjumpaan.Kita bincang, mcm mana urusan seterusnya.

Terima kasih kpd semua pengunjung terutama yg membuat coretan positif dlm blog ini.

Sekian. 12.37 mlm 17 Okt 09

1 comment:

  1. Semoga Allah membalas kebaikan kita

    ReplyDelete